LeírásBusa

A busa a legolcsóbb magyar hal, a legtöbb omega 3, omega 6 zsírsavat tartalmazza. Ennek rendszeres fogyasztása jelentősen csökkenti a szív és érrendszeri betegségek kialakulásának kockázatát. Ha halról beszélünk, akkor a képzeletünk leszűkül a rántott pontyra és a halászléra, pedig egy kis fantáziával ebből a kissé jellegtelen halból is olyan remekeket készített, amely bármelyik francia étterem asztalán is megállná a helyét. (Lévay Ferenc)


 Párolt busafilé rozé boros krémmártással

 Hozzávalók: 80dkg busafilé, 1 fej vöröshagyma, 2dl rozé bor, 5dkg vaj, 80dkg burgonya, 2dl tejszín, só, fehérbors, 1 csokor petrezselyem zöld.

A busa filét 15dkg-os szeletekre vágjuk, besózzuk, fehérborssal meghintjük, állni hagyjuk. A vöröshagymát apróra vágjuk és 0,5l vízből, a rozé bor feléből, a fűszerekkel egy pároló levet készítünk, és az előkészített halat megpároljuk, ca 20 perc. A busaszeleteket lecsöpögtetjük, a levet leszűrjük, tűzön besűrítjük, miközben tejszínnel dúsítjuk és a sűrűségét a rozé borral beállítjuk. A párolt halra merjük a mártást, petrezselymes hordó alakúra faragott burgonyával tálaljuk. (A Halra Magyar! Halra Bor! főzőverseny 1. helyezett menüjének receptje.)